Många användare har undrat över orsaken till de långa utbetalningstiderna för våra bonusar. Vi tänkte därför förklara detta ordentligt i ett blogginlägg. Den genomsnittliga utbetalningstiden för våra butiker är 8-19 veckor efter att man har genomfört sin beställning. Alla våra butiker har dock egna utbetalningstider och dem hittar man på webbutikernas egna sidor hos oss. Exempelvis så har Eleven en utbetalningstid på 8-11 veckor medanNelly har en på 18-20 veckor.
VARFÖR ÄR UTBETALNINGSTIDERNA LÅNGA?
Det finns många olika stadier i utbetalningsprocessen då bonusen skall kontrolleras som gör att utbetalningstiderna blir långa. Webbutikerna undersöker ifall varorna från beställningen har returnerats, ifall beställningen blivit betald, ifall förändringar har skett i beställningen osv. Vi har inte skilda avtal med alla våra butiker, istället sker faktureringen via våra samarbetspartners (affiliate-nätverk).
Detta är de olika stadierna i bonusens utbetalningsprocess:
Bonusen registreras med statusen “Under utvärdering” på användarens konto
Webbutiken väntar på att den möjliga återlämnings-tiden för beställningen skall upphöra
Webbutiken kontrollerar att beställningen har blivit betald
Webbutiken kontrollerar under den därpå följande månaden alla beställningar och godkänner eller nekar dem
Vi skickar via vår samarbetspartner en räkning på alla bonusar som blivit godkända
Webbutiken betalar vår försäljningsprovision till vår samarbetspartner
Vår samarbetspartner betalar sedan försäljningsprovisionen till oss ett par veckor efter att webbutiken betalat den till dem
När vi har fått försäljningsprovisionen delas den mellan oss och våra användare och vi betalar alltså ut bonusen. Bonusen uppdateras från statusen “Under utvärdering” till “Tillagd till ditt saldo”.
När alla dessa skeden genomförs på detta sätt finns bonusen tillagd på användarens konto då utbetalningstiden upphört.
VARFÖR TAR DET LÄNGRE TID ÄN LOVAT FÖR BONUSARNA ATT UTBETALAS?
Ibland blir bonusen tyvärr inte utbetald trots att utbetalningstiden överskridits.
Detta är orsakerna till det:
Webbutiken har inte betalat försäljningsprovisionen i tid
Våra samarbetspartners har inte betalat försäljningsprovisionen i tid
Informationen för beställningen uppdateras inte automatiskt på användarens konto. Detta gör att bonusen kan fastna med statusen “Under utvärdering” trots att den redan blivit utbetald till användaren
Om du märker att du har en bonus som inte blivit utbetald trots att utbetalningstiden har överskridits, vänligen kontakta oss på: info@bonusway.se Vi kan då reda ut vad som har hänt och lösa problemet. Det är i vårt största intresse att bonusarna skall utbetalas inom den utlovade tiden.
Orsaken till de långa utbetalningstiderna?
Många användare har undrat över orsaken till de långa utbetalningstiderna för våra bonusar. Vi tänkte därför förklara detta ordentligt i ett blogginlägg. Den genomsnittliga utbetalningstiden för våra butiker är 8-19 veckor efter att man har genomfört sin beställning. Alla våra butiker har dock egna utbetalningstider och dem hittar man på webbutikernas egna sidor hos oss. Exempelvis så har Eleven en utbetalningstid på 8-11 veckor medan Nelly har en på 18-20 veckor.
VARFÖR ÄR UTBETALNINGSTIDERNA LÅNGA?
Det finns många olika stadier i utbetalningsprocessen då bonusen skall kontrolleras som gör att utbetalningstiderna blir långa. Webbutikerna undersöker ifall varorna från beställningen har returnerats, ifall beställningen blivit betald, ifall förändringar har skett i beställningen osv. Vi har inte skilda avtal med alla våra butiker, istället sker faktureringen via våra samarbetspartners (affiliate-nätverk).
Detta är de olika stadierna i bonusens utbetalningsprocess:
När alla dessa skeden genomförs på detta sätt finns bonusen tillagd på användarens konto då utbetalningstiden upphört.
VARFÖR TAR DET LÄNGRE TID ÄN LOVAT FÖR BONUSARNA ATT UTBETALAS?
Ibland blir bonusen tyvärr inte utbetald trots att utbetalningstiden överskridits.
Detta är orsakerna till det:
Om du märker att du har en bonus som inte blivit utbetald trots att utbetalningstiden har överskridits, vänligen kontakta oss på: info@bonusway.se Vi kan då reda ut vad som har hänt och lösa problemet. Det är i vårt största intresse att bonusarna skall utbetalas inom den utlovade tiden.
Kommentarer (0)