Ibland registreras inte bonusen automatiskt på grund av att man inte kan få bonus för sitt köp. Köp som registrerats kan även få statusen “Nekad”, vilket betyder att bonusen nekas i ett senare skede. Det uppstår ofta förvirring över vad som leder till detta. Det lönar sig att hålla koll på dessa orsaker så att man inte blir utan bonus i framtiden:
Man har använt en utomstående rabattkod vid sitt köp som alltså INTE Bonusway gett ut
Man har returnerat sitt köp (Ifall endast en del av köpet returnerats, ska bonussumman enbart minskas)
Köpet har avbokats
Man har betalat köpet med ett presentkort
Den köpta varan eller en av de köpta varorna har varit ett presentkort
Köpet har inte slutförts på en gång
Köpet uppfyller inte webbutikens villkor för att man skall kunna få bonus
En sida som genererar försäljningsprovision har varit öppen i servern (tex en prisjämförelsesida eller rabattkodssida)
Den köpta varan tillhör en grupp varor som man inte kan få bonus på
Ifall webbutikerna har särskilda villkor för när man kan få bonus från dem hittas villkoren alltid i webbutikens beskrivning på Bonusway.se. Exempelvis får man endast bonus första gången man blir medlem hos Linas Matkasse och villkoren till detta hittar man då HÄR.
Ibland registreras inte bonusar automatiskt trots att användaren har rätt till sin bonus. Då måste vi registrera bonusen manuellt. I situationer som dessa, maila: info@bonusway.se!
Köp som man inte får bonus på
Ibland registreras inte bonusen automatiskt på grund av att man inte kan få bonus för sitt köp. Köp som registrerats kan även få statusen “Nekad”, vilket betyder att bonusen nekas i ett senare skede. Det uppstår ofta förvirring över vad som leder till detta. Det lönar sig att hålla koll på dessa orsaker så att man inte blir utan bonus i framtiden:
Ifall webbutikerna har särskilda villkor för när man kan få bonus från dem hittas villkoren alltid i webbutikens beskrivning på Bonusway.se. Exempelvis får man endast bonus första gången man blir medlem hos Linas Matkasse och villkoren till detta hittar man då HÄR.
Ibland registreras inte bonusar automatiskt trots att användaren har rätt till sin bonus. Då måste vi registrera bonusen manuellt. I situationer som dessa, maila: info@bonusway.se!
Kommentarer (0)